A Chinese study that claimed Covid originated in India has been withdrawn

NEW DELHI: A study claiming that the Indian subcontinent could be the site of the earliest human-to-new new heart virus transmission has been withdrawn from the print platform of the medical journal The Lancet, Global Times reported recently.
The Global Times said the study was first posted on SSRN.com, the press platform of the medical journal The Lancet, on November 17, but the article was withdrawn.
Staff from the Institute of Neuroscience under the Chinese Academy of Sciences (CAS) also confirmed with the Global Times that the study had been withdrawn from the platform.
The study was conducted by researchers from the Institute of Neuroscience under the CAS, the Shanghai-based Fudan University and the University of Texas at Houston.
The pre-printed study, titled “Early Cryptotic Transmission and Development of SARS-CoV-2 in Human Hosts,” suggested that the Indian subcontinent could be the site of the earliest human-to-human new coronary transmission, three or four. . months before the explosion in Wuhan.
The Global Times said withdrawing a study from SSRN.com is not surprising. “If the researchers or research institute found that their studies may have lacked data, or are not solid or conscious enough to draw a conclusion, they would consider withdrawing their study, a public health expert in Beijing told Global Times on condition of anonymity,” the report said. in the Global Times.
He said that “the withdrawal of this study on the viral origin shows that tracking the viral origin around the world is a complicated scientific question that is not an easy task, and is far from reaching a conclusion without international cooperation.”
Because the paper was still a pre-printed version that had not yet passed the peer review, the withdrawal could mean the study’s results may need further scrutiny, experts said.
“More evidence suggests the early existence of the virus in the world before people became aware of it, and it shows many sources,” he added.
The Global Times said a study by the National Cancer Institute of Milan found the new coronavirus in blood samples collected in October 2019, and research led by the University of Barcelona showed the presence of the virus in sewage samples in Barcelona in March 2019.
On Monday, the Wall Street Journal also cited a government study that said Covid-19 was likely in the U.S. in mid-December, about a month before the country reported its first case, and weeks before China reported its first case.
Francois Balloux, Director of UCL Genetics Institute and Professor of Computational Systems Biology at the University of London, described the article by Chinese researchers as “nonsense”. “A piece of nonsensical nonsense arguing # SARSCoV2 originated from India, sent to Lancet. I can only hope that the process of ‘peer review’ will remove this immediately.”

Source